Reparationer & Reklamationer

 

Upplever du något fel med ditt plagg vänder du dig till den återförsäljare där du köpte plagget. De tar sedan kontakt med oss och kontaktar sedan dig när vi hittat orsak och har förslag på lösning.

Produkter som skickas tillbaka till återförsäljare och sedan till oss ska vara rena och fräscha. Vi hanterar inte smutsiga eller ofräscha produkter av hygienisk hänsyn gentemot de som arbetar med reklamationer.

 EJ GODKÄNDA REKLAMATIONSORSAKER

- Fläckar som inte går bort är inte någon orsak till reklamation

- Produkter som är utslitna, oavsett ålder, betraktas inte som en reklamation eller ett garantiärende. Produkter med normalt slitage ersätts inte, men vi kan tipsa om vårt repair-kit som innehåller ett par armbågslappar som du kan använda att stärka upp plaggets utslitna områden med.

- Malhål är inte grund för någon godkänd reklamation. Vi hjälper dig dock gärna med att skicka matchande garn att laga malhålet med. Vid säsongsfärger kan vi dock inte garantera att det finns exakt rätt nyans.

Såhär ser ett klassiskt malhål ut, det saknas material.

- Pilling uppstår naturligt på ullplagg då ullfibern är mjuk och porös. Särskilt på områden som utsätts för friktion som tex på sidan av plagget där armen pendlar och gnider uppstår lätt noppor. Pilling eller noppor behöver inte betyda dålig kvalitet, nej för ullen som kommer ut vid friktion är överskottsull och man kan effektivt ta bort dem med en elektrisk noppborttagare eller om du hellre noppar bort dem för hand. 

 

- Följ alltid tvättinstruktionerna i sidsömmen noga! De flesta av våra plagg kan tvättas i maskin i 30 grader och ULLPROGRAM. Vid fel tvättprogram och för hård bearbetning filtar ullmaterial ihop sig och krymper.

Ovan plagg är ett riktigt bra exempel på en tröja som tvättats felaktigt. Materialet har filtat ihop sig ordentligt och tröjan har krympt avsevärt. Blixlåsen är oförändrade och eftersom materialet dragit ihop sig uppstår denna "vågeffekt".

 Ivanhoe.se - REKLAMATIONER AV KÖP I VÅR WEBSHOP

Vänligen kontakta vår kunniga butikspersonal på butik@ivanhoe.se

Hur våra reklamationsrutiner går till kan du läsa här.

REPARATIONER

Ullen är ett fantastiskt material när det kommer till komfort och funktion, men ullen är även en skör fiber och vid intensivt användande kan vissa utsatta områden, tex armbågarna, bli nötta och behöva förstärkas.

   

Vi har tagit fram ett reparationskit innehållande armbågslappar samt ullgarn för lagning. Med detta kan du lätt reparera och förlänga livslängden på din tröja. Du kan beställa detta i vår webshop

BYTE AV DRAGKEDJA

Om din dragkedja gått sönder och behöver bytas kan vi erbjuda ett par olika alternativ.

  • Om du lagar själv eller hos skräddare kan vi skicka en ny dragkedja till dig. Du betalar då 50:- för dragkedjan och 50:- för frakten.
  • Om du vill att vi byter ut dragkedjan skickar du plagget till oss efter att ha mailat info@ivanhoe.se med bild på plagget samt art. nr som du hittar i sidsömmen och order nummer, så ser vi först över så att plagget verkligen går att reparera. Då betalar du frakt 50:- plus returfrakt 50:-, 1 dragkedja 50:-, Sömnad 350:- Totalt 500:-
    Adress: Ivanhoe AB, Trikågatan 2, 523 60 Gällstad.

 OBS! Produkter som skickas tillbaka till oss ska vara rena och fräscha. Vi hanterar inte smutsiga eller ofräscha produkter av hygienisk hänsyn gentemot de som arbetar med reklamationer.

Du är såklart alltid välkommen att diskutera dina plagg, möjliga åtgärder och annat. Vår målsättning är ju alltid att tipsa och hjälpa så att du kan förlänga livstiden på ditt plagg.

 


Populära artiklar